Τρίτη, 17 Σεπτεμβρίου 2013

Η αναζήτηση του Σέρλοκ

Βρίσκομαι μπροστά από το υπολογιστή για μια ακόμα φορά. Έχω μπει για πολλοστή φορά στον ιστότοπο της βικιπαίδεια και προσπαθώ να βρω από ποιον εκδοτικό οίκο κυκλοφορούν δύο βιβλία του Σέρλκο Χολμς. Με παραξενεύει το γεγονός ότι ποτέ δεν τα έχω δει σε κάποιο βιβλιοπωλείο, παρότι είμαι γνωστός θαμώνας τους. Μπορεί η οικονομική κρίση να έχει πλήξει κι εμένα, αλλά νομίζω πως παραμένω αρκετά ενεργός καταναλωτής βιβλίων.

Στη βικιπαίδεια εμφανίζει την παρακάτω λίστα:

·         Σπουδή στο Κόκκινο (A Study in Scarlet) (1887) -
·         Το Σήμα των Τεσσάρων (The Sign of Four) (1890) -
·         Οι Περιπέτειες του Σέρλοκ Χολμς (The Adventures of Sherlock Holmes) (1892) ― ελλην. μετάφρ. Β. Καλλιπολίτης, "ΕΞΑΝΤΑΣ"
·         Οι Αναμνήσεις του Σέρλοκ Χολμς (The Memoirs of Sherlock Holmes) (1894)
·         Σκάνδαλο στη Βοημία (Scandal of Voemia) (1896)
·         O όρκος των Μασγκρέιβ (Swearing of Masgrave) (1898)
·         Το Σκυλί των Μπάσκερβιλ (The Hound of the Baskervilles) (1902)
·         Η Επιστροφή του Σέρλοκ Χολμς (The Return of Sherlock Holmes) (1904)
·         Η Κοιλάδα του Φόβου (The Valley of Fear) (1915)
·         Η Τελευταία Υπόκλιση (His Last Bow) (1917)
·         Το Σημειωματάριο του Σέρλοκ Χολμς (The Case-Book of Sherlock Holmes) (1927)

Μου λείπουν δύο τίτλοι. Ο πρώτος είναι «Ο όρκος των Μασγκρέιβ» και ο άλλος το «Σκάνδαλο στη Βοημία». Όντας φανατικός αναγνώστης του ντεντέκτιβ, πάντοτε ήθελα διακαώς να αποκτήσω όλες τις ιστορίες που έχουν γραφτεί από τον Σερ Άρθουρ Κόναν Ντόυλ. Σκέφτομαι και ξανασκέφτομαι γιατί δεν έχω μπορέσει ποτέ να βρω τις συγκεκριμένες ιστορίες. Η μηχανή αναζήτηση της google δεν βγάζει κανένα αποτέλεσμα.

Ξάφνου, περνάει από το μυαλό μου μια σκέψη. Ίσως οι δύο συγκεκριμένες ιστορίες να έχουν ενσωματωθεί σε κάποιο από τ’άλλα γνωστά βιβλία. Έτσι, τρέχω στη βιβλιοθήκη μου και αρχίζω να ξεφυλλίζω με μανία τις σελίδες των αριστουργημάτων του Σκωτσέζου συγγραφέα.

Μετά από κάμποση ώρα έχω βρει τη λύση του μυστηρίου. Το «Σκάνδαλο στη Βοημία» έχει ενσωματωθεί στο βιβλίο με τον τίτλο «Οι Περιπέτειες του Σέρλοκ Χολμς», ενώ «Ο όρκος των Μασγκρέιβ» έχει κάπως διαφορετική ονομασία τόσο στα Ελληνικά όσα και στα Αγγλικά. Στη γλώσσα μας τιτλοφορείται ως «Το Τελετουργικό των Μασγκρέιβ» και συμπεριλαμβάνεται στις «Αναμνήσεις του Σέρλοκ Χολμς», ενώ στα Αγγλικά θα βρείτε την ιστορία ως «The Adventure of the Musgrave Ritual»(αν βρείτε κάποια πολύ παλιά έκδοση). Η νεότερη εκδοχή έχει τον τίτλο «The Musgrave Ritual»(είναι ενσωματωμένη και εκεί στις «Αναμνήσεις» του ντεντέκτιβ).

Ελπίζω να σας φάνηκαν χρήσιμες οι συγκεκριμένες πληροφορίες έτσι ώστε να μπορέσετε να αποκτήσετε με ευκολία όλες τις ιστορίες του αγαπημένου μας χαρακτήρα.

                                                Καλή σας ανάγνωση!             

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου