Πέμπτη, 10 Σεπτεμβρίου 2015

Η αυθαιρεσία που έχει το όνομα Public.gr


Το 2012 όταν είχα ξεκινήσει τη συνεργασία μου με τις Εκδόσεις Σαΐτα και κατά συνέπεια την ελεύθερη διακίνηση των βιβλίων μου με άδειες Creative Commons, δεν μου είχε περάσει ποτέ από το μυαλό ότι τα Public.gr θα έπαιρναν αυθαίρετα τα έργα μου και θα τα τοποθετούσαν στο σύστημά τους έναντι αντιτίμου. Αν πατήσετε εδώ και εδώ θα δείτε ότι έχουν τιμή 0,90€ από 1€ και παρουσιάζονται ως εξαντλημένα.

Αυτή η αυθαίρετη κίνηση, που μπορεί να είναι απόρροια πάμπολλων λόγων, ζημιώνει εμένα, τον εκδοτικό οίκο και όλους τους ανθρώπους που συνέβαλλαν στη δημιουργία αυτών των έργων. Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι εμπλέκομαι κι εγώ ως συντελεστής σελιδοποίησης σε κάποια έργα άλλων συγγραφέων, τα οποία φέρεται να πουλούσε στο παρελθόν η γνωστή αλυσίδα.

Έτσι, τίθενται, μεταξύ άλλων, τα ακόλουθα ερωτήματα (τα δανείζομαι από την ανάρτηση στο προφίλ της στο Facebook της εξαίρετης συγγραφέως Ευρυδίκης Αμανατίδου):

Ø  Με ποιο δικαίωμα καταχωρεί αυτόν τον τίτλο με τιμή πώλησης και από κάτω με την ένδειξη εξαντλημένο;
Ø  Πόσο εξαντλημένο μπορεί να είναι κάτι το οποίο διατίθεται δωρεάν στο διαδίκτυο για να το διαβάσει όποιος επιθυμεί;
Ø  Και επειδή το Public δεν πουλάει ψηφιακά βιβλία, τι εννοεί; Ότι έχει τον τίτλο σε έντυπη μορφή ή τον είχε κάποτε; Και μάλιστα με τιμή πώλησης;  
Ø  Τέλος, πόσο έχει ωφεληθεί ο ιστότοπος από τη φερόμενη διάθεση βιβλίων σε τόσο χαμηλή τιμή;  


Περιμένω μία δημόσια συγγνώμη και μια σοβαρή αιτιολόγηση από το Public.gr, διαφορετικά θα αναγκαστώ να διαφυλάξω τη δουλειά μου μέσω της νομικής οδού.

Υ.Γ. Όποιος δει, βιβλίο μου από τις Εκδόσεις Σαΐτα να πωλείται, παρακαλώ να μου το αναφέρει και βεβαίως όποιος προχωρεί σε τέτοιου είδους αυθαιρεσίες να ξέρει ότι θα με βρει αντιμέτωπο. Το Μια σειρά από τρομαχτικά γεγονότα αν ήθελα θα μπορούσα να το είχα εκδώσει και από άλλον εκδοτικό οίκο. Είμαι υπέρ της ελεύθερης διακίνησης του βιβλίου σε μια χώρα που δεν έχει αναγνώστες. Χρέος μας είναι να μάθουμε στον κόσμο την αξία της λογοτεχνίας και της ανάγνωσης. Το βιβλίο είναι πολιτισμός κι όχι εμπόρευμα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου